Personal best!

Olen ilmeisesti vuosien jälkeen onnistumassa sopivan kokoisen puseron neulomisessa, parasta. Toivon niin, ettei riemuni ole ennenaikaista.

Olen tuntenut neuleärsytystä jo ties miten pitkään, sillä niin ihanaa kuin sukkien, lapasten ja pipojen tekeminen onkin, olisi kiva tehdä välillä jotain muutakin. Neuletakkeja.

Kauniita malleja olisi vaikka kuinka, mutta takkini ovat aina näyttäneet jotenkin väärältä ja katkeraan purkuun päätyneet. Ensin pidin syyllisenä Y-vartalotyyppiäni, sillä neuleet ovat korostaneet suurempaa yläosaa ikävällä tavalla ja vieneet sen vähänkin vyötärön kerääntyen valliksi sen oletetulle paikalle, saaden minut näyttämään lähinnä jääkiekkoa pelaavalta käpylehmältä norjalaisvillapaidassa. Ajattelin, että vain 2 mm puikoilla tehtävät ohukaiset olisivat sopivia eikä minulla luultavasti olisi intoa ohuen langan työstämiseen niin ison työn verran.

Sitten tajusin, että taika saattaa piillä mittasuhteissa, kuten muissakin vaatteissa. Neuleenkin pitänee olla joko erittäin väljä tai vartalonmyötäinen, ei ns. sopiva muutaman sentin väljyydellä. En malttaisi odottaa, että takki valmistuu ja pääsen näkemään, toimiiko homma nyt paremmin!

d2823-dsc_3012

Neule yltää vasta rinnan alle, mutta nyt jo vaikuttaa lupaavimmalta takilta koskaan.

Raportoin Shalomin edistyksestä ja tuloksista ensi tilassa. Modasin ohjeen ohuemmalle langalle ja jos saan tolkkua muistiinpanoistani ja voisi olla edes ohuesti odotettavissa, että niistä olisi muillekin hyötyä, jaan ne kanssanne takin valmistuttua. 🙂

Advertisements

4 kommenttia artikkeliin ”Personal best!

Kerro, niin mekin tiedetään!

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s